- Szczegóły
-
Utworzono: czwartek, 22, styczeń 2015 09:34
Gmina Ruda-Huta realizuje program „Na Własne Konto", w ramach którego 22 uczniów Zespołu Szkół w Rudzie-Hucie będzie brało udział w dodatkowych lekcjach z przedsiębiorczości oraz ogólnej wiedzy ekonomicznej. Zajęcia, prowadzone przez parę nauczyciel – student, zostaną zrealizowane podczas ferii zimowych w dniach 9-13 lutego 2015 r. W czasie zajęć będzie prowadzony blog, a początku i na końcu zajęć test wiedzy. Zajęcia zakończy ankieta ewaluacyjna.
Zajęcia będą zrealizowane w modułach:
I Postawa przedsiębiorcza, w ramach którego zaplanowano osiągnąć następujące cele:
- Rozumienie pojęć ekonomicznych: rynek, popyt, podaż, cena, konkurencja, przedsiębiorczość.Opisywanie i analizowanie związku między popytem, podażą a ceną. Zdefiniowanie cech osoby przedsiębiorczej.
- Kształtowanie zdolności negocjacyjnych i umiejętności współpracy.
- Zaplanowanie przedsięwzięcia dla środowiska szkolnego lub lokalnego.
II Aktywność gospodarcza, w ramach którego zaplanowano osiągnąć następujące cele:
- Posługiwanie się pojęciami ekonomicznymi: przychody, koszty, zysk, wydajność.
- Określenie warunków, jakie muszą być spełnione, aby założyć firmę.
- Uświadomienie sobie korzyści z prowadzenia aktywności gospodarczej.
- Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów oraz współpracy w grupie.
- Przygotowanie prostego biznes planu.
W ramach tego modułu zostanie zorganizowana wizyta u przedsiębiorcy w Rudzie-Hucie AQUA EAST Sp. z o.o.
III Pieniądze i bankowość, w ramach którego zaplanowano osiągnąć następujące cele:
- Posługiwanie się pojęciami ekonomicznymi: pieniądz, bank, depozyty, kredyty.
- Poznanie zadań banku komercyjnego oraz najważniejszych produktów bankowych.
- Uświadomienie sobie korzyści z usług bankowych.
- Zrozumienie roli banku centralnego w gospodarce.
- Kształtowanie umiejętności podejmowania racjonalnych decyzji ekonomicznych oraz postawy odpowiedzialności za własne wybory.
W ramach tego modułu zostanie zorganizowana wizyta w PKO SA. w Chełmie
IV Oszczędzanie i inwestowanie, w ramach którego zaplanowano osiągnąć następujące cele:
- Posługiwanie się pojęciami ekonomicznymi: budżet, nadwyżka, deficyt, oszczędzanie, inwestowanie.
- Poznanie produktów bankowych dla oszczędzających.
- Wskazanie korzyści, wynikających z oszczędzania w banku.
- Kształtowanie postaw odpowiedzialnego gospodarowania pieniędzmi.
Pozalekcyjne warsztaty będą się też odbywały w trakcie drugiego semestru szkolnego. Podczas ich trwania uczniowie poznają narzędzia ekonomiczne, umożliwiające lepszy start w dorosłe życie.
V Biznesplan Media, marketing i reklama, w ramach którego zaplanowano osiągnąć następujące cele:
- Zrozumienie procesu tworzenia gazety i poznanie podstawowych metod pracy dziennikarza.
- Poznanie zasad przygotowywania artykułów prasowych.
- Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, odróżniania faktów od opinii.
- Rozwijanie umiejętności pisania artykułu na podstawie źródła.
- Poznanie najważniejszych zasad prowadzenia działalności gospodarczej.
- Kształtowanie postaw aktywności, kreatywności i przedsiębiorczości uczniów.
- Doskonalenie umiejętności kluczowych – inicjatywności i przedsiębiorczości.
- Uświadomienie uczniom znaczenia samozatrudnienia jako sposobu radzenia sobie w trudnościami na rynku pracy.
- Zdobycie umiejętności prostej analizy otoczenia działalności gospodarczej oraz biznesplanu.
- Zdobycie umiejętności przygotowania planu marketingowego.
Program „Na Własne Konto", koordynowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej, to inicjatywa skierowana do uczniów gimnazjów z gmin wiejskich i miejsko-wiejskich. Program „Na Własne Konto" jest realizowany przy współpracy z bankami spółdzielczymi i lokalnymi przedsiębiorcami oraz Fundacją na Rzecz Rozwoju Wsi „Polska Wieś 2000" im. M. Rataja.
Celem programu jest: poszerzanie wiedzy ekonomicznej uczniów, kształtowanie podstaw przedsiębiorczości, przekazanie młodym ludziom umiejętności świadomego planowania własnej ścieżki zawodowej, zmniejszenie dysproporcji w znajomości narzędzi finansowych pomiędzy młodzieżą miejską a młodzieżą pochodzącą z terenów wiejskich.